– DASHBOARD –
Effectief sturen op prestaties
Je bezit waardevolle data, maar deze zit verscholen in diverse bronnen. Denk aan: klantdata in een CRM-systeem, gegeven advies in adviessoftware, facturatie in een financieel systeem, campagnes (via nieuwsbrieven) weer in een ander systeem.
Simpel voorbeeld:
- Hoe weet je of en wanneer je meer marketingcampagnes moet voeren, omdat het aantal dossiers terugloopt?
- Of welke adviseur helemaal vol zit qua aantal dossiers en de zwaarte ervan?
Zorg met een dashboard voor een actueel overzicht, zodat je tijdig kunt sturen en al je commerciële mogelijkheden benut.
Waarom een Dashboard?
Omdat je alleen op basis van feiten samen weloverwogen beslissingen kunt nemen. Een dashboard helpt je om direct de juiste keuzes te maken en minder te managen op aannames.
Inspraak zonder inzicht is uitspraak zonder uitzicht.
Veelgehoorde vragen van andere intermediairs
Intermediairs die je voor gingen, kregen met het dashboard antwoord op:
- “Hoeveel winst maak ik per dossier?”
- “Hoe is de verdeling van typen dossiers (starters, oversluiters, doorstromers, OHA) per adviseur?”
- “Welke dossiers liggen onnodig lang te wachten?”
- “In welke fase zitten de dossiers?”
- “Bij welke geldverstrekkers heb ik nu een aanvraag openstaan?”
- “Wat is de gefactureerde omzet?”
- “Wat is mijn gemiddelde doorlooptijd?”
Het beoogde resultaat
Je hebt een gebruiksvriendelijk dashboard waarmee je dagelijks de operatie kunt aansturen. Nog beter: je medewerkers gebruiken het dashboard voor zelfsturing.
Zo werkt het
Het maken van een dashboard is vaak een resultaat van een verbetertraject. Hiermee borg je immers je procesprestaties op dagelijkse basis.
Stap 1
We kijken welke operationele data aanwezig is. Hoe we de data kunnen ontsluiten en koppelen aan het dashboard. Vaak is opschoning van lopende dossiers nodig, zodat we kunnen werken met actuele data. Soms moeten we ontbrekende data toevoegen. De hoofdvraag is altijd: welke data is essentieel voor effectieve sturing?
Stap 2 (optioneel)
Wil je dat het dashboard overal geraadpleegd kan worden? Dan zorgen we voor een cloudoplossing.
Hoe zitten we in de wedstrijd?
Voor het maken van een dashboard hebben we toegang nodig tot de operationele data. Al je bedrijfsinformatie wordt 100% vertrouwelijk behandeld. Dit zetten we zwart op wit.
Tip
Betrek je medewerkers bij het ontwikkelen van het dashboard. Wat hebben zij nodig om hun werk optimaal te doen?